Βγάλετε τα μήλα ενοχλούν, μη μιλάτε ενοχλεί, μην αντιδράτε ενοχλεί, η σήψη τους θυμίζει κάτι και ενοχλούνται
Αυτό σχολίασε με εύστοχο τρόπο αναγνώστης/ρια του blog. Και, μάλλον, είχε δίκιο.
Πιστεύοντας (λανθασμένα τελικά) πως το «θέμα» θεωρείται λήξαν, αφήσαμε το έργο ως είχε. Σήμερα, Πέμπτη 30 Απριλίου, μέλος της ομάδας επισκέφτηκε το Σπίτι της Κύπρου, με σκοπό να δει αν όλα βαίνουν καλώς σε σχέση με το «πρόβλημα» που προέκυψε τις προηγούμενες ημέρες. Ανεβαίνοντας τις σκάλες, το μέλος της ομάδας μας άκουσε τη «φωνή της συνείδησης»: «Το ‘μαθες; Σας τα πήρανε»!
Αψηφώντας τη «συνείδηση», το μέλος συνέχισε να ανεβαίνει τα σκαλιά. Πλησιάζοντας το έργο, διαπίστωσε πως και πάλι κάτι μύριζε. Όχι βέβαια κάτι που θυμίζει μήλο, αλλά κάτι σε χημικό, κάτι από «άρωμα ανοιξιάτικων λουλουδιών».
Πιστεύοντας (λανθασμένα τελικά) πως το «θέμα» θεωρείται λήξαν, αφήσαμε το έργο ως είχε. Σήμερα, Πέμπτη 30 Απριλίου, μέλος της ομάδας επισκέφτηκε το Σπίτι της Κύπρου, με σκοπό να δει αν όλα βαίνουν καλώς σε σχέση με το «πρόβλημα» που προέκυψε τις προηγούμενες ημέρες. Ανεβαίνοντας τις σκάλες, το μέλος της ομάδας μας άκουσε τη «φωνή της συνείδησης»: «Το ‘μαθες; Σας τα πήρανε»!
Αψηφώντας τη «συνείδηση», το μέλος συνέχισε να ανεβαίνει τα σκαλιά. Πλησιάζοντας το έργο, διαπίστωσε πως και πάλι κάτι μύριζε. Όχι βέβαια κάτι που θυμίζει μήλο, αλλά κάτι σε χημικό, κάτι από «άρωμα ανοιξιάτικων λουλουδιών».
Ουπς! Τα μήλα είχαν ως δια μαγείας αφαιρεθεί.
Θα έπρεπε, ίσως, εδώ να πούμε πως κανείς από εμάς δεν είχε ενημερωθεί για την κίνηση αυτή. Την τελευταία στιγμή και μόνον όταν η επιμελήτρια κα Πόπη Κρούσκα ήρθε πρόσωπο με πρόσωπο με το μέλος της ομάδας, τότε θεώρησε κατάλληλο να μας ενημερώσει, πως τελικά έγινε εκείνο που ήθελαν. Έξω και μακριά από τις ανάγκες του έργου, με συνοπτικές διαδικασίες, αποφάσισαν να φέρουν το έργο στα μέτρα τους.
Ποιο είναι τελικά το έργο;
Τίνος είναι το έργο;
Ποια η θέση του «επιμελητή»;
Ποιος ο δικός μας ρόλος;
Καλούμαστε δυστυχώς και πάλι να πάρουμε μιαν απόφαση.
Τι κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση;
Υ.Γ.: Εκ παραδρομής και θέλοντας να τονίσουμε περισσότερο τις ιδιότητες του καθενός μας, βάλαμε σε εισαγωγικά τη λέξη «επιμελήτρια». Σας ζητάμε γι’ αυτό συγνώμη.
αφήστε ρε παιδιά τα μεγάλα ερωτήματα και πηγαίνετε να πάρετε το έργο!Ν.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.youtube.com/watch?v=y8LrfvVxU1I&feature=PlayList&p=BE492C696F297E1A&playnext=1&playnext_from=PL&index=4
ΑπάντησηΔιαγραφήγια την αντιγραφή, γιώργος
efige to "i" apo to firiki egine friki ... poli kalo !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήmpravo ston giorgo giannakopoulo.
file exeis xioumor kai pali mpravo!
i parte to ergo giati einai prosvlitiko auto pou egine...
ΑπάντησηΔιαγραφήi pite stous "tou spitiou" na antikatastisoun stin thesi ton milon antikeimena pou ekeinoi theloun kai tous aresoun...
i xanavalta ta mila kai kathe fora pou tha ta vgazoun eseis tha ta xanavazetai...
Exairetiko to video. Friki to firiki. Ateleioti. Plaka ehei omos.
ΑπάντησηΔιαγραφήτο έργο είναι σε εξέλιξη και έχει αποκτήσει δική του υπόσταση. η κυρία επιμελήτρια γουστάρει nice and shiny art only. εγώ θα έβαζα μπουκάλια από χλωρίνες προς τιμήν της κυρίας μαζί με μια ταφόπλακα που θα έλεγε ότι εδώ προχθές κείτονταν σάπια μήλα. φιλιά
ΑπάντησηΔιαγραφήκάτι χαρούμενο ρε παιδιά...γιατί να μην κάνουμε ένα πάρτυ ακολασίας στο σπίτι της κύπρου; να είμαστε όλοι γυμνοί και να κρατάμε μήλα!! Λόλα, να ένα μήλο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήDatsun με μήλα έξω από το αυτό το "σπίτι" και ντουντούκα στή διαπασών να πάίζει το φιρίκι...
ΑπάντησηΔιαγραφήπίκος απίκος.
Δεν υπάχει λόγος για συζήτηση. Εφόσων η επίμελήτρια δεν σας υποστήριξε στη διαμαχή που υπήρχε με την "φωνή της συνείδησης", έβαλε με δική της πρωτοβουλία "χεράκι" στο εργο, και δεν σας ενημέρωσε ...μαζεψτε τα και φυγετε. Καταρχάς διοτι πλέον δεν εκτιθεται δικο σας εργο διοτι οπως προανεφερα η επιμελητρια το "μεταποιησε", αυτη απο μονη θα μπορουσε να βαλει και το ονομα της στους συμμετεχοντες. Μ αυτη τη πραξη κανει εκπτωσεις. Μειωνει τη καλλιτεχνική-εκφραστική αξια του εργου αλλα και εσας που δεν σας ελαβε υποψην της οταν εκανε της αλλαγες. Ειμαι σιγουρος πως το εκανε με δολο, διοτι αν σας επεβαλε να γινει καποια αλλαγη στο εργο εσεις θα φευγατε μια ωρα νωριτερα, εκεινη φυσικα θα εχανε περισσοτερα επειδη δεν θα ειχε εκθεση να παρουσιασει, θα γινοταν ρεζιλι, θα εχανε το κυρος της στις δημοσιες σχεσεις. Το πως θα εβγαινε βρωμα για τη λογοκρισια που ασκει δεν το αναφερω καθως το αντιληφθηκαμε ολοι. Προτιμησε να κανει αλλαγες χωρις να σας ενημερωσει οποτε θα κερδιζε χρονο μεχρι να το παρετε πρεφα και ισως πονταρε στο οτι δεν θα αντιδρουσατε κατοπιν εορτης. Το ποσο απαραδεκτη ειναι που δεν υποστήριξε τους καλλιτεχνες με τους οποιους συνεργαζεται ειναι απαραδεκτο, δεν το σχολιαζω καν. Δεν θα επρεπε να ειναι επιμελητρια αν δεν μπορει να στηριξει της επιλογες της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜοναδική απορία προς τους καλλιτεχνες ειναι: γιατι κάποιος να συνεργαστει με κυπριους;
Der Fuhrer
Πηγαίνετε και κάντε τα λαμπόγυαλο
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ επιμελήτρια της έκθεσης “design 2009”, εγώ η Πόπη Κρούσκα, ποτέ δεν ενημερώθηκα και δεν αποδέχθηκα το τι επρόκειτο να δείξω σε σχέση με το έργο της ομάδας «άντερ κονστάξιον».
ΑπάντησηΔιαγραφήΌπου η μυρωδιά των σάπιων μήλων ήταν το βασικό στοιχείο του έργου.
(Είναι γνωστή η μακροχρόνια εκτίμηση, σεβασμός, φιλία και συνεργασία μου με τη Μαρία Μαραγκού)
Το «Σπίτι της Κύπρου» ποτέ δεν ενημερώθηκε και δεν αποδέχθηκε το έργο που επρόκειτο να φιλοξενήσει.
Ήταν όλα θέμα εμπιστοσύνης και εκτίμησης μεταξύ μας. Με όλους τους εμπλεκόμενους.
Δεν ήταν δυνατόν να δεχθεί το «Σπίτι της Κύπρου», που είναι μέρος της Κυπριακής Πρεσβείας και όπου εργάζονται άτομα, κάποια από τα οποία ( με ονοματεπώνυμο) έχουν ευαισθησία σε αλλεργίες, την ύπαρξη της μυρωδιάς των μήλων.
Ποια φασιστική αντίληψη προτείνει την καταπίεση εργαζομένων για να προβληθεί μια αμφισβητούμενη καλλιτεχνική παρουσίαση;;;
Και πια δεοντολογία επιτρέπει το ψεύδος για την παρουσίαση των ανυπόστατων επιχειρημάτων και καταγγελιών των μελών της εν λόγω ομάδας;;; Ντροπή !!!
Τα άτακτα παιδιά της «άντερ κονστράξιον» σαν αναγεννώμενη φασιστική δύναμη, μας την έφερε. Μας εξέπληξε και μας έβαλε μπροστά σε ανύπαρκτα θέματα.
Έχοντας δουλέψει εξαντλητικά και αφιλοκερδώς για πολλούς μήνες για να στήσω αυτήν την έκθεση για το “Design 2009”, θεωρώ απαράδεκτο να συκοφαντούμαι από μια ομάδα αδίστακτων ατόμων, που θέλουν να χρησιμοποιήσουν όλα τα θεμιτά και αθέμιτα μέσα για να προβληθούν. Που δεν ενδιαφέρονται για την έκθεση στην οποία συμμετέχουν. Που δεν σέβονται κανέναν και τίποτα. Ντροπή !!! Μετατρέπετε τα πάντα σε εμπόρευμα και τα πουλάτε μέσω internet. Είναι καλύτερα για σας να δουλέψετε ουσιαστικά και με ειλικρίνεια. Και με σεβασμό επίσης.
Πρωτομαγιά του 2009
ΠΟΠΗ ΚΡΟΥΣΚΑ
wow !!!!Το «Σπίτι της Κύπρου» ποτέ δεν ενημερώθηκε και δεν αποδέχθηκε το έργο που επρόκειτο να φιλοξενήσει. WOW!!! re paidia xari sas kanan diladi?
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτέλους! Η επιμελήτριά σας επιμελήθηκε της κατάστασης. Είναι κάτι και αυτό
ΑπάντησηΔιαγραφήΝ.Ζ.
"Ποια φασιστική αντίληψη προτείνει την καταπίεση εργαζομένων για να προβληθεί μια αμφισβητούμενη καλλιτεχνική παρουσίαση;;;"
ΑπάντησηΔιαγραφήpoia katapiesi re!gia iremhste....
os pros to "amfisvitoumeni" pali,ti na po?
as dialegate anamfisvitita kai clean-cut erga kai anamfisvititous gamatous, sigourous, senious kai wow kallitexnes na valete gia na mi mpainete ston kopo na katharizete meta. aparadekto to katigoro kai o xeirismos sas.
"h katharistria"
exw mia idea paidia mou!
ΑπάντησηΔιαγραφήtha pate na valete mia TERAAAAAAAAAAAAAAAASTIA tabela pou tha leei ''ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ ''
viva la resistance!
daneco
φαίνεται ότι εισάγεται με την έκθεση στο σπίτι της Κύπρου μια καινοτόμος άποψη περί επιμέλειας, όπου ο επιμελητής διαλέγει έργο και καλλιτέχνη βάσει "εμπιστοσύνης". και αν δεν κρίνουμε την επιμελήτρια για την επιμελητική της δεινότητα, πρέπει οπωσδήποτε να την κρίνουμε για την ικανότητά της να.. κρίνει χαρακτήρες όπως λέει η ίδια αλλά και να μυρίζεται το φασισμό. Ζήτω το σπίτι της Κύπρου, έγινε το νέο αντιφασιστικό κέντρο της Αθήνας!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ κ. επιμελήτρια είναι αξιοθρήνητη...
ΑπάντησηΔιαγραφήΒεβαίως ίσως θα πρέπει να σκεφτείτε και κάποιαν πολύ πιο απλή και γι'αυτό και πιθανότερη εξήγηση πέραν της "λογοκρισίας":
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυδείς από εμάς που μιλάμε εδώ - και υποθέτω ουδείς εκ των συμμετεχόντων καλλιτεχνών - δεν ήταν αναγκασμένος να εργάζεται και να περνάει τουλάχιστον οκτώ ώρες την ημέρα ως εργαζόμενος με την είμαι βέβαιος φριχτή οσμή των σαπισμένων μήλων που θα χάριζε απλόχερα το έργο στο Σπίτι της Κύπρου και στους όποιους επισκέπτες της εκθέσεως.
Εάν όντως ισχύει αυτό κι αν ουδείς από τους παραπονούμενους δεν ήταν αναγκασμένος να υποβάλλει εαυτόν σε τέτοια δοκιμασία εις το Υψηλόν Όνομα της Τέχνης με ποιο σκεπτικό μπορούμε να απαιτούμε τοιαύτη θυσία από άλλους ενόσω η ομάς συσκεπτόταν περί της ενδεδειγμένης οδού περί της τύχης του εν λόγω έργου?
Μια σκέψη είναι κι αυτή βεβαίως...
ως επιμελητρια (που υποστηριζεις οτι εισαι,Ποπη),δεν γνωριζες τί θα εκθεσουν;πλακα μας κανεις;μαθε πρωτα την δουλεια σου και μετα κρινε αυτα τα "ατακτα παιδια που σαν αναγεννωμενη φασιστικη δυναμη" σας την εφεραν...κι αν για τοσους πολλους μηνες δουλεψες εξαντλητικα και αφιλοκερδως,προφανως,δεν εκανες και τοσο καλη δουλεια,γιατι μαλλον δεν την ξερεις την δουλεια σου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ με τον ανώνυμο όσον αφορά το "δεν ήξερα-δεν φταίω" - αφιλοκερδώς ή όχι ο επιμελητής οφείλει να ξέρει τι ακριβώς θα επιμεληθεί: ειδάλλως τι επιμελήθηκε?
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά δεν συμφωνώ με την ελαφρότητα που αντιμετωπίζουμε ζητήματα κοινής λογικής ή ακόμη περισσότερο δημόσιας υγιεινής εν ονόματι αυτού που ο καθένας μας επιλέγει να δηλώσει ως προϊόν καλλιτεχνικής δραστηριότητας ως θέσφατο.
Δεν είναι δυνατόν να μην αναγνωρίσετε πως ουδείς δεν αξίζει να εργάζεται μες τη βρώμα στο όνομα της όποιας τέχνης ή ιδεολογίας ή του όποιου φόβου περί λογοκρισίας.
Το ότι η επιμελήτρια δεν ήταν ικανή να επιμεληθεί επαρκώς βαρύνει την ίδια. Αλλά και οι καλλιτέχνες όφειλαν να αναλογιστούν και κυρίως να ενδιαφερθούν για τον αντίκτυπο που θα είχε η επιλογή τους απέναντι στους εργαζόμενους και στους επισκέπτες του χώρου που τους φιλοξενεί.
Αφού όμως έδειξαν τέτοιαν αδιαφορία γιατί έχουν απαιτήσεις κατανοήσεως από αυτούς που αναγκάστηκαν να ανεχτούν να μυρίσει ο τόπος τους σαν χωματερή?
Το εν λόγω έργο είχε τα χάλια του είτε φρέσκα ήταν τα μηλαράκια είτε σάπια. Ήταν το αποκορύφωμα του αυτονόητου... Κακοστημένο, προχειροφταγμένο και κακή απομίμηση άλλων του ίδιου concept που παρουσιάζονται εδώ και 10 χρόνια κατά καιρούς. Είναι βέβαιο ότι το μόνο που ενδιαφέρει αυτήν την ομάδα είναι η προβολή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓενικά όλη η έκθεση είχε φοβερά χαμηλό επίπεδο και η όλη παρουσίαση ήταν πρόχειρη και "φοιτητική". Ακόμα και το flyer ήταν απαρέδεκτο . Ακόμα και για τα ελληνικά δεδομένα.
η ταραχή της επιμελητριας μου δίνει την ασφαλεια οτι το εργο πηγε καλά. Οσο αποκαλυπτική ήταν η μυρωδιά των σάπιων μήλων. Ενα εργο αλλωστε λειτουργεί οταν αποκαλυπτει και τις εσωτερικές σχέσεις, ε προκειμένω του χώρου που διακινείται... καποιοι θετουν ψευδοδιλήμματα στα οποία καλείστε να παρετε θέση. Με ένα επομενο εργο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΡεβέκκα